Vzdělávání pracovníků v neformálním vzdělávání

Cílem aktivity bylo podpořit profesní růst pracovníků v neformálním vzdělávání pomocí dalšího vzdělávání. Vzdělávání probíhalo prezenční formou, absolvováním akreditovaného vzdělávacího programu v délce 8 hodin.

Tematické varianty:
a) osobnostně sociální rozvoj;
b) polytechnické vzdělávání, konkrétně se zaměřením na environmentální výchovu
c) ICT, její využití v oblasti environmentu a ekologie
d) projektová výuka;
e) kulturní povědomí a vyjádření.

Sdílení zkušeností pracovníků v neformálním vzdělávání

Vzájemná interakce napomohla zkvalitnit neformální vzdělávání v klubech, kroužcích, atd., zároveň vnesla do školského prostředí poznatky z praxe. Do této aktivity se zapojila environmentální střediska volného času, na nichž působí kroužky, kluby, atd. V hostitelském zařízení se pracovníkovi z vysílající NNO věnoval průvodce vzdělavatel. Spolupráce spočívala v provedení minimálně 2 návštěv pracovníka z vysílající NNO v celkovém rozsahu min. 8 hodin během 12 měsíců, ve kterých probíhá práce s dětmi a mládeží v hostitelské organizaci. Cílem aktivity bylo získání a přenos příkladů dobré praxe, který zajistí pracovník z vysílající NNO prostřednictvím interního sdílení zkušeností pro ostatní pracovníky vysílající NNO.

Tandemové neformální vzdělávání

Aktivita byla určena pro 2 pracovníky, kteří společně naplánovali a zrealizovali 10 hodin v průběhu 5 měsíců, ve kterých probíhalo neformální vzdělávání. Po každé hodině (případně dvou spojených hodinách) vzdělávání proběhla reflexe včetně zhodnocení efektivity využitých metod, jejich vlivu na vzdělávací proces a jeho výsledky.